Burza mózgów nie jest obca moim uczniom, ale zredagowanie mapy myśli już tak. Czyżby taki chaos panował w ich głowach?
Za cel dzisiejszych zajęć postawiłam sobie umiejętne stworzenie mapy myśli sprzyjającej uczeniu się.
Wytłumaczyłam uczniom celowość takich map, ale także uświadomiłam im, że muszą przestrzegać kilku reguł podczas ich tworzenia.
1. Stwórz serce swojej mapy, wspólny punkt dla wszystkich myśli.
2. Rozrysuj grube gałęzie, które będą kluczowi kategoriami. Używaj wielkich liter podpisując je.
3. Dodaj rozgałęzione słowa kluczowe. Używaj jednego hasła na gałązkę. Ważne, aby słowa zapisywane były nad linią! Używaj małych liter.
4. Koduj i kategoryzuj informacje kolorami.
5. Załącz ilustracje i obrazki.
6. Wyróżniaj słowa, które są szczególnie trudne do zapamiętania.
Oto, co powstało:
Musimy jeszcze popracować, aby nasze mapy myślowe spełniamy wszystkie wyznaczone przeze mnie kryteria :) Sprawdzimy efektywność uczenia się z map myśli podczas pierwszej kartkówki!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz