Co roku to samo. Kalambury, szarady, opisywanie obrazka. Niby ciekawe, bo ruch, zabawa i śmiech. Ale dla mnie to już nudne jak flaki z olejem. W tym roku chociaż urozmaiciłam to bardziej apetycznym obrazkiem (uczniowie zapamiętali, że wszystkie składniki są potrzebne, aby powstał idealny burger!)
Forma gramatyczna to jedno, teraz czas na praktykę. Wymyślone na szybko, podczas dyżuru, ćwiczenie to był naprawdę tegoroczny hit! Otóż, chodziłam po korytarzu i obserwowałam uczniów, nauczycieli - cóż takiego oni robią. No właśnie. Genialne! A gdyby tak każdy uczeń dostał ankietę i musiał, biegając po szkole, sprawdzić co robią w danej chwili inni?!
Stworzyłam bardzo prostą kartę pracy, tabelkę.
Na górze wybrzmiało pytanie: What are they doing now?
Całość wyglądała tak:
Zadaniem uczniów było chodząc bezszelestnie po szkole dowiedzieć się co teraz robią wypisane osoby (przecież dokładnie takie zastosowanie ma omawiany przez nas czas Present Continuous!) Notatki zapisywali w wolnych miejscach tabeli. Dla utrudnienia, w każdej rubryce musieli wpisać inną czynność. Jeśli dwie osoby np. siedziały ich zadaniem było poprosić, żeby ktoś coś wykonał np. Can you stand up, please. Can you clap your hands, please. Can you smile, please.
Ćwiczenie zajęło nam około 30 minut. Idealnie, ponieważ po powrocie do klasy był czas, aby zapisać pełne zdania w zeszycie, podzielić się swoimi spostrzeżeniami i porównać, kto co robi. Uczniowie byli zachwyceni, ja też! Już wiem jakie modyfikacje wprowadzić dla kolejnych grup!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz